یک مطالعه جدید نشان میدهد چگونه گیمرهای آنلاین تجربه آزار و اذیت روحی و جسمی، تنفر و ناراحتی در هنگام بازی کسب میکنند.
البته، نتایج این مطالعه کمی دلگرمکننده هم است چون نشان میدهد گیمرها تجربههای دوستی و ارتباطات مهربانانه هم دارند.
این مطالعه توسط موسسه ADL (مخفف Anti-Defamation League) و با همکاری Newzoo انجام شده است. آنها پرسشنامه را برای بیش از هزار گیمر بزرکسال ارسال و درخواست پر کردن آن را داشتند.
هدف از این مطالعه، بررسی تعاملات اجتماعی و تجربیات گیمرهای بازیهای ویدیویی در سراسر امریکا بوده است. آنها میخواستند اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره رفتار گیمرها در فضای مجازی به دست بیاورند.
نتایج این مطالعه چندان جالب و امیدوارکننده نیستند. ۷۴ درصد از پاسخدهندگان گزارش دادند آزار و اذیت در هنگام بازی را تجربه کردند و ۶۵ درصد تایید کردند به شدت مورد آزار قرار گرفته و حس تنفر داشتند.
۶۷ درصد این افراد حتی نام آزاردهندهها را دانسته و گزارش کردند. ۵۰ درصد اعتقاد دارند مورد تبعیض قرار گرفتند و ۴۴ درصد نیز مورد تهدید جسمی قرار گرفتهاند. افرادی که تجربه بازیهای آنلاین به طور حرفهای را داشته باشند؛ آمارهای بالا را تایید و اعتراف میکنند چنین تجربیاتی در حین بازی به دست میآید.
تجربه حسهای متفاوت جامعه با گیمینگ
از ۱۵ بازی که در پرسشنامه بوده؛ پاسخدهندهها گفتند بیشتر در بازی Dota 2 مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. بازیهای CS:GO و Overwatch در رده بعدی بازیهایی قرار دارند که چنین تجربیاتی را به گیمرهای بزرگسال منتقل میکنند.
بازی Dota 2 دارای بیشترین گیمری است که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و زمینه چنین تجربیاتی را فراهم کرده است.
از نظر جنسیتی، زنان با آمار ۳۸ درصد بیشتر از مردان مورد آزار و اذیت قرار میگیرند. در بازیهای خشن و جدی، اگر گیمرها متوجه شوند یک بازیکن آنلاین زن است؛ بیشتر روی او داد و فریاد کرده و از دستش عصبانی میشوند. حتی گزارش شده گیمرهای زن بیشتر در معرض آزارهای جنسی هستند.
اما بخش دلگرمکننده این مطالعه، پاسخ ۸۸ درصدی گیمرها به تجربه دوستی و تعاملات مثبت و مهربانانه در بازیها است. آنها میگویند با بازی کردن تونستند حسهای دوستی، علایق جدید، احساس بخشی از جامعه بودن، کمک به سایر بازیگرها و دوست داشتن را تجربه کنند.
طبق گزارش موسسه ADL، بیش از ۹۷ درصد افرادی که به دلیل آزار و اذیت بازیهای ویدیویی را کنار گذاشتند؛ حسهای مثبتی را هم تجربه کردند. این موضوع نشان میدهد تجربه این دو حس با یکدیگر است و نمیتوان آنها را از هم جدا کرد.
گیمرها به نوعی فراز و نشیبهای جامعه را در بازیها تجربه میکنند. شاید بهتر باشد سازندگان بازیها، هشدارهایی به جامعه و خود گیمرها بدهند که هر بازی همراه با چه حسها و تجربههایی است.
منبع
پزشک اول...
ما را در سایت پزشک اول دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : ممد رسول onepezeshk بازدید : 217 تاريخ : شنبه 12 مرداد 1398 ساعت: 13:28